.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا‌ها وارد فاز چهارم شد
رئیس سازمان صمت مازندران از آغاز فاز چهارم طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا‌ها در استان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، قوانلو گفت: فاز چهارم درج قیمت تولید کننده روی کالا‌ها در راستای شفاف و روان سازی نظام توزیع و قیمت گذاری در مازندران اجرایی شد.

تعداد کالا‌هایی که در مرحله چهارم شامل درج قیمت تولید کننده شدند نسبت به سه مرحله قبل بیشتر است.

به گفته قوانلو این کالا‌ها شامل انواع حبوبات، ادویه جات، غلات، چای، دمنوش، آجیل و خشکباربه صورت بسته بندی شده، فرآورد‌های پروتئینی، انواع غذا‌های آماده و نیمه آماده، انواع کیک و کلوچه، بیسکوئیت، چیپس، پفک، برخی لوازم صوتی تصویری و ۵۱ قلم لوازم یدکی خودرو می‌باشد.

این طرح جدید در مرحله اول با آب معدنی و آبمیوه‌ها شروع شد و دلیل اجرای آن هم اختلاف قیمتی بالایی بود که تولید کننده دریافت و مصرف کننده پرداخت می‌کرد.

این طرح در اقلام آب معدنی و آبمیوه‌ها تاکنون ۳۵ تا ۴۰ درصد موجب کاهش قیمت شده است اما زمان خواهد برد تا مردم اثرات کاهش قیمت را مشاهده کنند.

به گفته قوانلو درج قیمت تولید کننده در راستای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی و اجحاف در حق مصرف کنندگان می‌باشد و با واحد‌هایی که نسبت به اجرای این مسئله کوتایی کنند وفق مقررات قانونی برخورد خواهد شد.

برنامه وزارت صمت این است که همه کالا‌ها در مراحل بعدی مشمول طرح درج قیمت تولید کننده شده و تا پایان امسال همه کالا‌هایی که تولید و به بازار عرضه می‌شوند مشمول این طرح خواهند شد.

به گفته قوانلو حداکثر سود در نظر گرفته شده برای کالا‌هایی که قیمت تولید کننده دارند با توجه به نوع کالا ۳۰ درصد می‌باشد.

فروشنده‌ها نیز موظفند همانند قبل قیمت مصرف کننده را در واحد‌های صنفی به گونه‌ای که قابل رویت برای مشتریان باشد با رعایت درصد‌های سود قانونی درج کنند.

افراد در صورت مشاهده هر گونه گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، تقلب و ... مراتب را به سامانه www.۱۲۴.ir یا به تلفن ۱۲۴ اعلام کنند.

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.207 seconds.